Loss Adjusting

Loss Adjusting is een specifieke vorm van schade behandeling waarbij de feiten rond een claim worden onderzocht én objectief door ons een advies aan betrokken partijen wordt gegeven over de afwikkeling van de claim op de betreffende verzekering.

Deze werkwijze wordt toegepast door sommige technische verzekeraars voor zaken tot een bepaald schadebedrag met als voordeel een snellere doorlooptijd, duidelijkheid bij partijen, objectieve externe dekkingsbeoordeling en kostenbesparing bij de behandeling.

De zaken worden behandeld door de meest ervaren schade-experts met specifieke kennis van de achterliggende polissen.

De bevoegdheden en condities worden vooraf met opdrachtgevers bepaald en vormen de basis voor onze opdrachten.

 

Door uw claim te laten beoordelen door een deskundige van onze organisatie worden tal van aspecten tegen het licht gehouden en beoordeeld in de context van enige (verzekerings-)overeenkomst.

Zo beoordelen wij deskundig en objectief de feiten rond toedracht, herstelmethodiek, herstelkosten, regresmogelijkheden én beoordelen wij de dekking onder de vigerende polis (recommandatie).

Onze bevindingen worden op basis van de afgesproken KPI’s gerapporteerd, zodat de verzekeraar direct tot afwikkeling van de claim kan overgaan.

Het resultaat van onze samenwerking bespaart aantoonbare arbeids- en proceskosten, expertisekosten, beheerst uw schadelast en genereert klanttevredenheid. 

Wij werken op deze manier al jaren succesvol voor meerdere Bouwproject- en Aansprakelijkheidsverzekeraars, hun klanten en adviseurs. 

image background

Neem contact op met

harold-penninx

ing. Harold (H.P.) J. Penninx

Manager Bouw & Infra / Senior schade-expert

Manager Bouw & Infra / Senior schade-expert

h.penninx@hanselman.nl +31 6 55347227
marc-neijenhuis

ing. Marc W.J. Neijenhuis NIVRE re / FUEDI ELAE

Manager Property Fire / Senior Loss-adjuster Property Fire

Manager Property Fire / Senior Loss-adjuster Property Fire

m.neijenhuis@hanselman.nl +31 6 26829281

Onze meerwaarde

01 / 05

Onze werkwijze

Op basis van uw vragen volgt een offerte voor de ingeschatte werkzaamheden.

Aan de hand van de (specifieke) opdracht (vraagstelling) wijzen wij de opdracht toe aan de deskundige met de voor de zaak geschikte kennis en ervaring.

Onze deskundige bestudeert de vraagstelling, verzamelt en bestudeert de aan de zaak ten grondslag liggende stukken en legt contact met de betrokken partij(-en)/ contactpersonen, veelal gevolgd door veldonderzoek.

De deskundige analyseert de verkregen informatie en rapporteert zijn bevindingen aan de opdrachtgever. Indien er specifieke afspraken over de communicatie zijn, worden andere betrokkenen tegelijkertijd geïnformeerd.

De vooraf met opdrachtgever overeengekomen rapportage format geeft feitelijke en relevante informatie inzake:

  • betrokken partijen,
  • relaties tussen partijen,
  • relevante contracten tussen partijen,
  • het voorval dat tot de schade heeft geleid,
  • externe onderzoeken, verklaringen e.d.,
  • bevindingen van de deskundige,
  • oorzaakanalyse,
  • mitigerende maatregelen,
  • omvang van de schade,
  • herstelmethoden
  • herstelkosten,
  • aansprakelijkheidsaspecten,
  • andere verzekeringen en
  • regresmogelijkheden,

Polis dekking (recommandatie)

“Naast het hebben van de juiste expertise voor een specifieke schaderegeling, is relevante, objectieve en transparante communicatie met alle betrokken partijen essentieel voor een goede oplossing.”

CEO Claims Expertise - Ing. Fred S. van der Zee NIVRE‑re, FUEDI‑ELAE

Heeft u interesse in onze dienstverlening?
Onze experts helpen u graag!

image background

Neem contact op met

harold-penninx

ing. Harold (H.P.) J. Penninx

Manager Bouw & Infra / Senior schade-expert

Manager Bouw & Infra / Senior schade-expert

h.penninx@hanselman.nl +31 6 55347227
marc-neijenhuis

ing. Marc W.J. Neijenhuis NIVRE re / FUEDI ELAE

Manager Property Fire / Senior Loss-adjuster Property Fire

Manager Property Fire / Senior Loss-adjuster Property Fire

m.neijenhuis@hanselman.nl +31 6 26829281