Claims Handling

Wist u dat wij gemiddeld ruim 25% - 40% weten te besparen op de (herstel-)kosten die verband houden met een claims handling.  

Door gebruik te maken van geanonimiseerde data uit onze bestanden, de praktische kennis van onze deskundigen en ons netwerk weten we als geen ander met betrokken partijen economische en duurzame oplossingen te bedenken direct na het evenement en bij het vervolg traject. 

Hierbij maken wij ook gebruik van specifieke kennis en data binnen de SOCOTEC Groep in Nederland en daarbuiten.  

Claims Handling is gericht op het behandelen van schadeclaims vanaf melding tot en met de afwikkeling, specifiek ingericht naar de wensen van onze opdrachtgevers.

Door uw claim te laten beoordelen door een deskundige van onze organisatie worden tal van aspecten tegen het licht gehouden en beoordeeld in de context van enige (verzekerings-)overeenkomst. 

Zo beoordelen wij de feiten rond toedracht, herstelmethodiek, herstelkosten, regresmogelijkheden en eventueel polis dekking.   

Onze bevindingen worden op basis van de afgesproken kpi’s gerapporteerd, zodat direct tot afwikkeling van de claims kan worden overgegaan.  Indien wenselijk wikkelen wij de claims zelfs voor u af en houdt u controle op basis van periodieke audits van onze aangeleverde data.  

Het resultaat van onze samenwerking bespaart u aantoonbare arbeids- en proceskosten, expertisekosten en beheerst uw schadelast.   

Wij werken op deze manier al jaren succesvol voor Bouwproject- en Aansprakelijkheidsverzekeraars, Gebouw- en Inboedelverzekeraars, en Transportverzekeraars, structureel of op project basis.  

image background

Neem contact op met

teo-boer

Teo Boer

Manager Transport & Techniek

Manager Transport & Techniek

t.boer@hanselman.nl +31 6 83676304

Onze meerwaarde

socotec_logo_usp_block_365x365
01 / 05

Onze werkwijze

Voorafgaand aan onze werkzaamheden maken we met u afspraken over de gewenste invulling van onze dienstverlening, de KPI’s, de communicatie/ rapportages en de prijsstelling (vaste prijs per zaak). De afspraken worden vastgelegd in een samenwerkingsovereenkomst / Service Level Agreement (SLA).  

Elke zaak wordt in ons systeem geregistreerd, waarna de zaak wordt toegekend aan een team met specifieke kennis en ervaring.

Onze deskundige bestudeert de aan de zaak ten grondslag liggende stukken en stelt naar gelang de opdracht een onderzoek in naar de claim. Indien nodig wordt aanvullende informatie opgevraagd. In sommige gevallen is veldwerk gewenst, hetgeen binnen ons team landelijk opererende schade-experts wordt uitgezet.

De deskundige analyseert en beoordeeld de verkregen informatie en adviseert  opdrachtgever inzake de afwikkeling.  

De vooraf met opdrachtgever overeengekomen rapportage format geeft beknopte informatie inzake: 

  • betrokken partijen,  
  • relaties tussen partijen,  
  • relevante contracten tussen partijen,  
  • het voorval dat tot de schade heeft geleid,  
  • externe onderzoeken, verklaringen e.d.,  
  • bevindingen van de deskundige,  
  • oorzaakanalyse,  
  • mitigerende maatregelen, 
  • omvang van de schade,  
  • herstelmethoden 
  • herstelkosten,  
  • aansprakelijkheidsaspecten,  
  • andere verzekeringen en 
  • regresmogelijkheden.  

Afwikkeling met betrokken partijen na beoordeling criteria/polis beoordeling, indien onderdeel van de opdracht. 

"Een nauwkeurige taxatie zorgt ervoor dat u niet onder- of oververzekerd bent, wat cruciaal is voor een vlotte en snelle schadeafwikkeling en vervelende situaties voorkomt." 

Manager Transport & Techniek - Teo Boer

portretfoto_socotec_teo_boer_700x465

Interesse in onze dienstverlening? Onze experts helpen u graag verder.

image background

Neem contact op met

teo-boer

Teo Boer

Manager Transport & Techniek

Manager Transport & Techniek

t.boer@hanselman.nl +31 6 83676304